نرم افزاری برای سرقت ادبی و تصحیح
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
آریتمی قلبی چیست؟ انواع، علائم و درمان آن
آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

پرینتر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

چاپگر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ابزارهایی ساخته و ساخته شده است که بر امور اداری تأثیرگذار بوده است. از دستگاه های ذکر شده می توان به چاپگر جوهرافشان اشاره کرد که یکی از پرکاربردترین و پرکاربردترین چاپگرها می باشد. در مقاله ” پرینتر جوهرافشان چیست؟ ” از طرف آوا فرهنگ آریا می خواهیم به تفصیل و به تفصیل در مورد این دستگاه با شما صحبت کنیم. از تاریخچه ایجاد و استفاده از این دستگاه تا بهترین نمونه های موجود در بازار. اگر قصد خرید چاپگر را دارید و هنوز شک دارید که کدام چاپگر برای شما بهترین است، این مقاله را از دست ندهید!

در تاریخچه چاپ جوهر افشان

تاریخچه چاپ جوهر افشان و اولین استفاده از آن به دهه 1950 برمی گردد. در دهه 1970، چاپگرهایی برای چاپ انواع تصاویر و اسناد کامپیوتری طراحی و به بازار عرضه شدند. برندهای معروفی که امروزه نامشان در عرصه فناوری می درخشد مانند اپسون، اچ پی و کانن از جمله شرکت هایی هستند که نقش مهمی در تکامل و توسعه چاپ جوهرافشان داشته اند.

چاپ جوهر افشان چیست؟

با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهند، این چاپگرها بسیار مقرون به صرفه تر از چاپگرهای ماتریس نقطه ای هستند و این دقیقاً همان چالشی است که اپسون، اچ پی و کانن همیشه با آن روبرو بوده و روی آن کار کرده اند. برندهای ذکر شده معتقد بودند که اگر مردم توانایی خرید چاپگرهای جوهرافشان را ندارند، بهتر است پرینترهای ماتریس نقطه ای بخرند!

به همین دلیل توسعه و طراحی یک چاپگر جوهرافشان بیش از ده سال طول کشید. در واقع مقرون به صرفه بودن این دستگاه تنها موضوعی نیست که متخصصان کانن و اچ پی در این سال ها روی آن کار کرده اند، بلکه ارتقای کیفیت چاپ و مدیریت جریان جوهر روی کاغذ یکی از موضوعات مهم آن است. است. در طول فرآیند توسعه این دستگاه فاش شد. پرداخت.

تکنولوژی چاپ جوهرافشان

در طول دو دهه گذشته، تحلیلگران گفته اند که تغییرات مثبتی در فناوری چاپ دیجیتال رخ داده است. جالب است بدانید فناوری چاپ جوهرافشان در این سال ها سالانه 11 درصد در سراسر جهان رشد داشته است که این امر به پیشرفت کیفیت و نوع جوهر بستگی دارد. از جمله پیشرفت هایی که در این فناوری حاصل شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جوهر مبتنی بر آب به گونه ای ساخته شده است که می توان از آن برای چاپ تصاویر گرافیکی در مقیاس بزرگ استفاده کرد.

جوهرهای پیگمنت پایه آب نیز در طی این فرآیند معرفی شده اند که می توان از آنها برای افزایش پایداری و بهبود پایداری چاپ استفاده کرد.

نوع جوهر استفاده شده در این دستگاه نیز بهبود یافته است. بنابراین امروزه چاپ دیجیتال عکس با چاپگرهای جوهرافشان انجام می شود که دارای طیف رنگی بهتری نسبت به گذشته هستند.

جوهرهای رنگدانه مبتنی بر حلال نیز برای بهبود کیفیت تصویر معرفی شدند.

علاوه بر موارد فوق، جوهرهای قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش نیز تولید و به فروش می رسد.

اجزا و قطعات پرینترهای جوهرافشان.

سر چاپ جوهر افشان

هد چاپگر مهمترین و اصلی ترین قسمت دستگاه است که به آن قسمت اصلی چاپگر جوهرافشان می گویند. هد چاپ مجموعه ای از نازل های متعدد است که قطرات جوهر را روی کاغذ پخش می کند. لازم به ذکر است که تعداد و اندازه نازل ها بر کیفیت و وضوح تصویر یا کاراکتر چاپ شده تأثیر می گذارد.

سیستم تامین جوهر

سیستم تامین جوهر در این دستگاه ممکن است بسته به نوع کارتریج چاپ یا سیستم تامین جوهر مداوم (CISS) متفاوت باشد. کارتریج های جوهر نیز بسته به نوع و مدل چاپگر جوهر افشان در انواع مختلفی موجود هستند. در بیشتر پرینترهای جوهرافشان 4 کارتریج در بالا وجود دارد که هر کدام شامل سه رنگ اصلی قرمز، سبز، آبی و سیاه است.

سیستم تامین جوهر پیوسته (GDA) که با نام‌های سیستم تامین جوهر پیوسته (GDA)، سیستم جریان مداوم (CFS) یا سیستم پر کردن خودکار جوهر (AIRS) نیز شناخته می‌شود، روش دیگری برای چاپ مقادیر زیادی جوهر مایع است. سرش استفاده از این سیستم یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای کاهش هزینه های چاپ است.

سیستم عملیات هد چاپ جوهر افشان (استپر موتور)

حرکت سیستم هد روی کاغذ از طریق استپر موتور انجام می شود. در واقع با استفاده از موتور، هد چاپ جزئیات بیشتر و خطاهای کمتری در صفحه خواهد داشت.

کمربند

هد یونیت توسط یک تسمه به استپر موتور متصل می شود و زمانی که تسمه موتور را حرکت می دهد، سیستم هد چاپگر نیز حرکت می کند. لازم به ذکر است که این نوع مکانیزم در چاپگرهای ماتریسی نیز موجود است.

نوار تثبیت کننده

سیستم سر از یک نوار تثبیت کننده برای ثابت نگه داشتن سر در هنگام رانندگی استفاده می کند.

انواع پرینترهای جوهرافشان

به طور کلی چاپگرهای جوهرافشان را می توان با توجه به نوع استفاده به دو دسته اداری (منزلی) و صنعتی تقسیم کرد. تفاوت اصلی این دو دسته در فرآیند چاپ است. در تنظیمات اداری و خانگی، هد و کاغذ در طول فرآیند چاپ حرکت می کنند. اما در چاپگرهای جوهرافشان صنعتی هد ثابت است و کاغذ حرکت خواهد کرد.

اگر قصد خرید چاپگر برای مصارف خانگی دارید، توصیه می کنیم به سراغ چاپگر جوهرافشان بروید. زیرا این دستگاه تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالا چاپ می کند و در ترکیب رنگ ها عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، این چاپگر می تواند بر روی انواع کاغذ چاپ کند. چاپگرهای جوهر افشان صنعتی در خطوط تولید صنعتی استفاده می شوند.

برندهای برتر و صاحبان فناوری چاپگر جوهرافشان

چاپگر جوهرافشان کانن

برند معروف کانن فعالیت خود را در زمینه دوربین های عکاسی، دستگاه های فتوکپی و چاپگرهای کامپیوتری، دوربین های دیجیتال و فیلمبرداری، دوربین های تک لنز رفلکس و اسکنر از سال 1937 آغاز کرد. این برند یکی از پیشتازان صنعت چاپ است. کانن که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد، با ارائه راه حل های جدید و استفاده از روش های کارآمد و نوآورانه به یک ابرقدرت در صنعت تبدیل شده است. فناوری چاپ جوهرافشان توسط یکی از مهندسان کانن به نام ایچیرو اندو ابداع شد که با معرفی این فناوری توانست کانن را به برندی پیشرو در این زمینه تبدیل کند.

چاپگر جوهر افشان اپسون

یکی دیگر از بزرگترین شرکت ها در صنعت چاپگرهای جوهرافشان اپسون است که شهرت خود را مدیون چاپگرهایی است که به بازار آورده است. جالب است بدانید که این شرکت ژاپنی زیرمجموعه سیکو است و در روزهای ابتدایی حضور در صنعت ساعت سازی محصولات منحصر به فردی را عرضه می کرد. از زمان تولید و معرفی اولین چاپگر جوهر افشان رنگی با وضوح بالا و با کیفیت بالا در سال 1994، اپسون به یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندها برای دستگاه تبدیل شده است.

چاپگر جوهر افشان اچ پی

کمتر کسی در صنعت IT وجود دارد که برند HP را نشناسد! اچ پی یکی از قدیمی ترین برندهای فعال در صنعت فناوری امروزه به عنوان طراح، سازنده و فروشنده نرم افزار و سخت افزار است. پرینترهای جوهرافشان HP از نظر کیفیت نیز عملکرد بسیار خوبی دارند و گزینه ای عالی برای خرید محسوب می شوند.

وهر افشان چند کاره

برخلاف مثال قبلی، پرینترهای جوهرافشان چند منظوره دارای امکانات بیشتری برای چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند. عموماً این نوع پرینترها برای مصارف صنعتی و اداری هستند و در محیط های بزرگتر با نیاز چاپ بالاتر نیز قابل استفاده هستند. لطفا توجه داشته باشید که چاپگرهای چندکاره کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند. از ویژگی های خوب این دستگاه داشتن پورت کارت حافظه و قابلیت چاپ بی سیم است.

چاپگر جوهر افشان رنگی و سیاه و سفید

چاپگر جوهر رنگی

همانطور که از نام آن پیداست، کاربران می توانند از این نوع چاپگر برای چاپ متن و اسناد گرافیکی رنگی استفاده کنند. به طور کلی پرینترهای جوهر افشان رنگی دارای 4 کارتریج رنگی هستند و در مقایسه با مدل های سیاه و سفید قیمت بیشتری دارند.

چاپگر سیاه و سفید جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان سیاه و سفید به کاربران امکان چاپ متن و اسناد گرافیکی سیاه و سفید را می دهند. از آنجایی که این نوع چاپگرها فقط سیاه چاپ می کنند، از کارتریج استفاده می کنند. چاپگرهای سیاه و سفید جوهرافشان ارزان تر از مدل های رنگی هستند.

انواع کارتریج و مخزن جوهر برای پرینترهای جوهرافشان

کارتریج و جوهر دو روش تامین جوهر به چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر و اسناد روی کاغذ هستند که هر کدام در انواع مختلف در بازار موجود هستند.

انواع کارتریج

کارتریج های پرینتر جوهرافشان در دو دسته رنگی و پیگمنت دار در بازار موجود می باشند و این دسته بر اساس نوع جوهر موجود در آنها می باشد. کارتریج رنگدانه حاوی رنگدانه و کارتریج تونر حاوی مایع رنگی است. لازم به ذکر است که 95 درصد ماده اصلی کارتریج تونر آب و جوهر پیگمنت پودر فشرده شده داخل کارتریج مخلوط با آب است.

انواع فروشگاه های اسانس

کارتریج جوهر که به نام کارتریج جوهر نیز شناخته می شود، بخشی از چاپگر جوهر افشان است که می توان آن را در انواع مختلف و طرح های مشابه خریداری کرد. مخزن جوهر هد چاپ داخلی ندارد و توسط لوله های باریکی به هد چاپ متصل می شود. لازم به ذکر است که مخزن جوهر به عنوان کارتریج دائمی یا قابل شارژ نیز شناخته می شود.

اخرین حرف

در این مقاله آوا فرهنگ آریا با چاپگرهای جوهرافشان و نحوه استفاده از آنها آشنا می شویم. پرینترهای جوهرافشان یکی از بهترین و پرکاربردترین پرینترهای موجود در بازار هستند که در مصارف مختلف خانگی و صنعتی قابل استفاده هستند. یکی از بهترین و معتبرترین برندهای چاپگر جوهرافشان Canon است که از نظر کیفیت و قدرت در رتبه های بالایی قرار دارد. برای خرید پرینتر جوهرافشان کانن می توانید به سایت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید.

مراجعه به سایت: پرینتر جوهر افشان چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.