آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
یک سالن زیبایی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
آهنگ جدید سالار عقیلی در تیتراژ سریال معمای شاه
دیزل ژنراتور: مکانیسم عملکرد، کاربردها و مزایا
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اوتیسم خفیف ساخته شده آسان - حتی کودکان شما هم می توانند این کار را انجام دهند

 

مهم است به این نکته توجه شود که اختلال کم توجهی-بیش فعالی و اختلالات اوتیسم مانند ناتوانی یادگیری نیستند. تاخیر داشتن مانند دیر شروع به حرکت کردن یا دیر صحبت کردن میتواند علایم ناتوانی یادگیری در کودکان نوپا یا پیش از مکتب باشد. بدون سر وصدا و خرابکاری نمیتواند بازی کند و دایم در حرکت و جنبش است. رفتارهای تکانهای: یعنی کودک بیش از حد و بدون اجازه حرف میزند یا وسط حرف دیگران میپرد و حرفشان را قطع میکند، نوبت را رعایت نمیکند و با دیگران گستاخ و بیادب است. این موضوع بر رفتارهای معمولی مبتلا به اوتیسم متمرکز است که بندرت در افراد بدون این تأثیر ظاهر می شود. با این حال، یکنواخنی، ادعا میکند که اوتیسم از یک سبک شناختی متفاوت ناشی میشود، تمایل دارد که توجه (یا پردازش منابع) را به شدت متمرکز کند، تا محرکهای دیگر را از مطالعه حذف کند. کنووریت در بررسی خود اظهار داشت که «ادعای اختلال عملکرد اجرایی به عنوان یک عامل علیتی در اوتیسم بحثبرانگیز است»، با این حال، «واضح است که اختلال عملکرد اجرایی در نقایص اجتماعی و شناختی مشاهده شده در افراد مبتلا به اوتیسم نقش دارد».

این اختلال در طیف اختلالات عصبی ناشی از اختلالات تکامل اعصاب که احتمالا در ایجاد نقایص مادرزادی لوب فرونتال نقش دارند نیز دیده شده است. در افرادی که هم تشخیص اختلال طیف اتیسم و هم ADHD دارند ، داروی تجویز شده برای علائم ADHD ممکن است به برخی علائم اختلال طیف اتیسم نیز کمک کند. اوتیسم در افرادی که یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا بودهاند دیده میشود، بنابراین متخصصان فکر میکنند که احتمالاً اختلالی ارثی است. کلا سه دسته اوتیسم وجود داره شدید ، متوسط و خفیف افرادی که دو نوع اول اوتیسم رو دارن مشکلاتشون کاملا مشخصه و باید درمان بشن ولی اوتیسم خفیف یا اسپرگر نشانه هاش انقدر ضعیف هست که حتی قابل تشخیص نیست و بزرگترین مشکل افراد اسپرگری عدم همدردی و مشکلات روابط اجتماعی هست که اگه زود تشخیص داده بشه و اموزش بدین کاملا حل میشه به نظر خودم که اسپرگر دارم اسپرگر بیشتر مثل یه جور شخصیت خاص میمونه یا اختلال. تشخیص ناتوانی یادگیری مشکل است چرا که لیست قطعی از علایم مرتبط و مناسب با هر کودک وجود ندارد. به این معنی که یکی بخشی از دیگری بوده و یا به طور مستقیم بعد از دیگری بروز میکند.

شفقنا زندگی- تردیدی وجود ندارد که اوتیسم یکی از پیچیده ترین اختلالات حال حاضر است، موقعیتی که نه تنها دلیل بروز آن مشخص نیست بلکه راهی برای درمان یا تشخیص زود هنگام آن پیدا نشده است. انواع مختلفی از ناتوانیهای یادگیری وجود دارد و میتواند بر روی افراد اثر متفاوتی بگذارد. بین ۸ تا ۱۰ درصد کودکان زیر ۱۸ سال در ایالات متحده امریکا ممکن است برخی از انواع ناتوانی یادگیری را داشته باشند. این افراد معمولاً دارای بالاترین عملکرد در انواع اوتیسم هستند و به سادگی در هیچیک از دستهها یا انواع دیگر اختلالات طیف اوتیسم قرار نمیگیرند. که عموماً تصور می شود در انتهای خفیف اختلال طیف اوتیسم قرار دارد. کمتوجهی: یعنی کودک به جزییات اهمیت نمیدهد، نمیتواند توجه و تمرکزش بر موضوعی را حفظ کند، گویا به حرف گوش نمیکند، کارهایش ناتمام میماند، بینظم است، مرتب گم میکند، براحتی حواسش پرت میشود و از کارهایی که نیاز به تمرکز و توجه دارد پرهیز میکند.

کمتوجهی-بیشفعالی یک اختلال رفتاری است که سه جزء اصلی دارد: کمبود تمرکز و توجه، فعالیت و تحرک بیش از حد و رفتارهای تکانهای. تشخیص: کمتوجهی-بیشفعالی با ارزیابی دقیق و تخصصی روان درمانگر یا متخصص کودکان و گاهی هم بر اساس ارزیابی تیمهای چند تخصصی است. ممکن است دیدن چند متخصص قبل از تشخیص قطعی، ضروری روانشناس تهران باشد. پرسشنامه 37 س questionالی که امکان تشخیص زودرس را دارد خصوصیات کودکان مبتلا به آسپرگر. همان گونه که جدول 2 نشان میدهد، بین تمام مؤلفههای آزمون گارز و نمره کل پرسشنامه کارز همبستگی بالایی وجود دارد. در واقع، مقایسه نتیجه آزمایش های کودکان دارای اوتیسم و دیگران به پزشکان کمک می کند تا در همان ماه های اولیه تولد احتمال وجود چنین اختلالی را با اطمینان 98 درصدی پیش بینی کنند. میتواند به این صورت باشد که شخص هیچگاه، کامل کردن کارها را از پدر و مادرش یاد نگرفته باشد و از آنجا که دانشمندان فرض میکنند هر رفتاری یاد گرفته میشود، چنین محیطی میتواند به معنای عادتهای آن شخص باشد. اغلب والدین در گزارشات خود بیان میکنند که احساس میکنند کودکشان به آنها علاقه ندارد. در چنین شرایطی هر قدم جدید امیدی است تازه برای کاهش تبعات ناخوشایند اوتیسم؛ مسیری که به نظر می رسد امروز به نقطه ای نویدبخش رسیده است.

مهم ترین نقش در درمان را والدین کودکان مبتلا دارند زیرا نخست باید در برابر پذیرش این اختلال صبر و شکیبایی داشته باشند و هم چنین به سرعت استفاده از روش های درمانی را آغاز کنند. دربارهی خدمات و دستورالعملهای حمایتی، تحقیق کنید تا قادر باشید نقش مهمی در تصمیمگیری دربارهی درمان مناسب فرزندتان داشته باشید. اگر مشکوک هستید کودکتان اختلال ناتوانی یادگیری دارد، با متخصص اطفال یا معلم فرزندتان دربارهی ارزیابی کردن او صحبت کنید. کودکی که خواب کافی در شب دارد، رژیم غذایی متعادل دارد و زیاد ورزش میکند، از لحاظ ذهنی و جسمی کودک سالمتری است. کودکخبر، کابل: ناتوانی یا اختلال یادگیری مشکلی است که بر چگونگی دریافت و پردازش اطلاعات فرد اثر میگذارد. فهمیدن آن که فرزندتان مبتلا به ناتوانی یادگیری است میتواند شما را از پا در بیاورد. تمام حقایق مربوط به ناتوانی یادگیری فرزندتان و نحوه تاثیر آن بر روند یادگیری او را بدانید. در کمتوجهی-بیشفعالی، دارو باید بخشی از برنامه درمانی باشد نه تمام آن و باید در کنار آموزش پدر و مادر و آموزگاران و دیگر درمانهای روانشناختی تجویز شود. اوتیسم معمولاً در تمام طول عمر فرد را درگیر میکند، اما کودکان و بزرگسالان میتوانند به کمک مشاورهی صحی علایم اوتیسم را کاهش دهند و مهارتها و قابلیتهایشان را بهبود بخشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.