نرم افزاری برای سرقت ادبی و تصحیح
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
آریتمی قلبی چیست؟ انواع، علائم و درمان آن
آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

عبارت چیست و چه کاربردی دارد؟


داشتن مهارت های ارتباطی قوی بدون شک شانس موفقیت شما را در دنیای امروز افزایش می دهد. بنابراین، به عنوان یک امر مهم، باید فهمید که معنی و مفهوم «مهارت گفتار» دقیقاً و مشخصاً چیست. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا بهترین معنای عبارت را بفهمید.

بیان هنری چیست؟ تعریف کوتاه و ساده

هنر بیان، توانایی گفتن صادقانه (در هر موقعیت و زمانی) است. وقتی صحبت از هنر به میان می آید، شما دیگر کی هستید؟ کاری که انجام می دهید، با چه کسی صحبت می کنید، توانایی شما در برقراری ارتباط

فقط از زبان خود استفاده کنید، باید تکنیک خود را بهبود بخشید. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، نظر خود را به خوبی به مردم منتقل کنید و همچنین دیگران را دوست داشته باشید که با شما معاشرت و صحبت کنند، باید "هنر بیان" خوبی داشته باشید.

از طرفی ما انسان ها همیشه با هم در ارتباط هستیم ارتباطی که از طریق کلام و گفتگو به وجود می آید و ادامه می یابد تمام ارتباطات ما، چه تجاری و چه شخصی، بر اساس کلمات و عبارات است بنابراین، به راحتی می توان فهمید که هنر بیان نقش مهمی در زندگی ما دارد، اگر بتوان آن را به عنوان یک هنر یا یک مهارت تعریف کرد. مهارتی که همه ما به آن نیاز داریم در این مقاله به طور مفصل به تکنیک احساسی و اهمیت آن می پردازیم به طور خلاصه، هوش هیجانی به این معناست که بدانیم چه چیزی، چه زمانی و چگونه بگوییم

ویژگی های داشتن ابزار بیان مناسب

در واقع باید گفتار و گفتار خود را در زمان مناسب و با لحن و روش مناسب با دیگران در میان بگذاریم. البته این یک تعریف کلی است و لازم است هر یک از این ویژگی ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. به همین دلیل به معرفی بیشتر این سه ویژگی می پردازیم:

1. انتخاب کلمات، مهم ترین نکته برای یک سخنرانی قدرتمند!

قبل از شروع هر مکالمه ای، باید کلمات را انتخاب کنیم. ابتدا باید یک ایده کلی از آنچه می خواهیم بگوییم داشته باشیم و سپس شروع به بیان آن کنیم.

در واقع یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد در مکالمه با آن مواجه هستند ناتوانی آنها در انتخاب کلمات است. که باعث می شود نتوانند خود را به خوبی بیان کنند در حقیقت هر کلمه معنای خاص خود را دارد. و ما همیشه در یک موقعیت معین انتخاب های متعددی داریم، با این حال، همیشه کلمات بهتر و دقیق تری برای انتقال معنی و کلمات ما وجود دارد.

بنابراین اولین رکن توسعه مهارت های بیانی، داشتن ایده های درست در مورد کلمات و انتخاب عاقلانه آنهاست.

2. زمان و مکان گفتگو در خوب یا بد بودن نظر شما موثر است!

یکی دیگر از مشکلات مربوط به تکنیک بیان، زمان و مکان گفتگو است. همه ی ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که می گوید هر کلمه ای جای خودش را دارد و هر نقطه ای جای خودش را دارد. در واقع بر اساس هدف و موضوعی که به آن فکر می کنیم، باید مراقب باشیم که در زمان و مکان مناسب صحبت کنیم. مثلاً خیلی معمول نیست که در یک مهمانی به سراغ رئیسمان برویم و از او بخواهیم حقوقش را افزایش دهد. برعکس بهتر است درخواست خود را در ساعات اداری و در مکانی مناسب بیان کنیم.

3. اهمیت لحن بیان کمتر از کلمات و زمان و مکان نیست!

سومین ویژگی هنر بیانی، استفاده از لحن و سبک مناسب برای بیان کلمات است. بله، ما باید لحن و لحن مناسب را برای شرایط اتخاذ کنیم.

به عنوان مثال، یک درخواست می تواند محترمانه باشد اگر کلمات محترمانه و لحن محترمانه باشد. اغلب اتفاق می افتد که شخصی کلمات محترمانه ای را برای صحبت با او انتخاب می کند اما با صدای تند صحبت می کند.

طبیعتاً چنین گفت وگویی نمی تواند یک گفتگوی استادانه باشد، زیرا آنچه می گوییم به اندازه نحوه بیان آن مهم است و شاید حتی بیشتر. بنابراین سومین ویژگی فن بیان، لحن صدا و نحوه بیان است.

معنای اصطلاح خوب چیست؟ آیتم ساز رادیو

فناوری تشخیص آنقدر گسترده است که در زیر فقط به برخی از کاربردهای آن اشاره می کنیم.

واژگان مورد استفاده در سخنرانی عمومی

برای صحبت کردن و انجام دادن مهم است.

مشاوران و روانشناسان باید مخالف این باشند!

وکلا باید مهارت های ارائه قوی برای دفاع از استدلال های خود (و البته قضات) داشته باشند.

همه باید در مصاحبه یا در حین آشنایی با برنامه های مختلف، روش خوبی برای ابراز وجود داشته باشند.

مصاحبه شغلی شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

این می تواند یک ابزار عالی در دستان ما در هنگام انجام کارهای روزانه و گپ زدن با دوستان باشد!

فن بیان برای به دست آوردن حقوق شما و دوری از ظلم ضروری است!

از تکنیک های بیان برای بیان درست احساسات شما در زندگی روزمره استفاده می شود.

چه چیزی هنر توصیفی نیست؟

که در

خیلی از مواقع مردم فکر می کنند که هنر حرف زدن، بزرگ گفتن و دروغ گفتن و فریب دیگران است. اما در این مهارت، قصد استفاده از کلمات و جملات برای تظاهر و فریب دیگران نیست، بلکه هدف اصلی از استفاده از بیان، داشتن رابطه سالم تر و موثرتر است. بنابراین باید بدانیم که فن بیان نیز به معنای کلفت زبان بودن نیست.

بیانیه فعلی پاسخی نیست

عبارت فعلی نیز پاسخگو نیست. اینکه ما با پینگ پنگ پاسخ می دهیم نه تنها نوعی بیان است، بلکه می تواند به مکالمات ما نیز آسیب برساند. در واقع یک جوینده پاسخ به سادگی و بلافاصله به دنبال پاسخ از دیگران است و این می تواند گفتگوی آنها را مختل کند.

❌ داشتن صدای خوب هنر خوبی نیست

داشتن صدای خوب به معنای خوب صحبت کردن نیست. البته صدای خوب هدیه ای جذاب و جذاب است، اما صدای خوب فقط در قسمت کوچکی از بیان ما می تواند موثر باشد و کلام و لحن ما و زمان و مکانی که برای صحبت انتخاب می کنیم بسیار بیشتر است. مهم . مهم. مهم.

آیا کلمات ما واقعاً خوب هستند یا فقط چیزهایی را تصور می کنیم؟

نکته شگفت انگیز در مورد فن بیان این است که بسیاری از افراد فکر می کنند فن بیان خوبی دارند و اصلاً نیازی به تمرین در این زمینه ندارند! این تا زمانی است که باید بپذیریم که ما معیار بیان خود نیستیم و در واقع این دیگران هستند که تصمیم می گیرند بیان ما خوب (یا حداقل قابل قبول) باشد یا خیر.

متأسفانه، توهم نفس از توانایی های ما بسیار قوی است. در این راستا، توجه را به یک تحقیق جالب جلب می کنم: قبلاً تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می دهد طبقه پایین جامعه فکر می کند در وضعیت فعلی خود متعلق به مافوق است. در واقع همه ما دیده ایم که بیشتر مردم فکر می کنند برتر و خاص هستند.

در ادامه پژوهشی به نام «دانینگ کروگر» که در سال 2000 برنده اسکار شد را ارائه می کنم.

در این مطالعه، به آزمودنی‌ها وظایف خاصی ارائه شد که به سؤالات منطقی، ریاضی، تحلیلی، دستوری یا سؤالاتی مانند این که این شوخی چقدر باید خنده‌دار باشد، ارائه شد و از آنها خواسته شد که عملکرد خود را در آزمون در مقابل افراد دیگر ارزیابی کنند. اعلامیه گروه

نتایج به 4 دهک تقسیم شد و نشان داد که همه افراد در 50 درصد برتر قرار دارند.

نتیجه جالب تر این بود که افرادی که قدرت کافی برای حل مسائل و پاسخ های نادرست بیشتری داشتند در حدس زدن موقعیت خود به همان اندازه نادرست بودند و توانایی حدس زدن و دقت آزمودنی ها نیز بهبود یافت.

مطالعه رانندگی مشابهی توسط Sonson انجام شد که در آن 161 دانش آموز از سوئد و ایالات متحده برای ارزیابی مهارت های رانندگی آنها در زمینه های مختلف انتخاب شدند که نتایج به شرح زیر است.

93 درصد آمریکایی ها و 69 درصد سوئدی ها خود را جزو 50 درصد مهارت های رانندگی می دانستند و 88 درصد آمریکایی ها و 77 درصد سوئدی ها در مورد ایمنی رانندگی اظهاراتی مشابه داشتند!

متاسفانه این مشکل در مهارت های ارتباطی بیشتر مشهود است و افرادی که در این زمینه ضعیف هستند می گویند ما در مهارت های ارتباطی خود بسیار قوی هستیم و در ارتباط بهترین هستیم! اما وقتی در نقطه کور قرار می گیرند و تصویر درستی ندارند چه کنیم و نه تنها مهارت های ارتباطی آنها کمکی به آنها نمی کند بلکه به قیمت جانشان تمام می شود.

چرا باید به فکر تقویت گفتار خود باشیم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، روابط ما مبتنی بر گفتگو و گفتار است. بنابراین مهارت در بیان و گفتگو بسیار مهم است. اغلب فن بیان در زندگی شخصی و در ارتباط با فرزندان، همسر و خانواده به ما کمک می کند، زیرا ارتباط با هر یک از این افراد مستلزم انتخاب کلمات، زمان، مکان و لحن مناسب است.

از سوی دیگر، ما اغلب در روابط حرفه ای خود به مهارت های بیانی نیاز داریم. به عنوان مثال، تکنیک های بیانی برای یک معلم یا مربی مهارت بسیار مفید است و هر معلمی برای تدریس خوب به تکنیک های بیانی نیاز دارد. البته این موضوع محدود به مدرس و مدرس نیست و مشاغل زیادی از جمله فروشندگی را شامل می شود.

نمای خطای جمعی؛ "من طبیعتاً در مکالمه خوب هستم!"

یکی از اشتباهاتی که مردم در مورد سخنرانی در جمع مرتکب می شوند این است که معتقدند استعداد ذاتی می تواند آنها را در تمام زمینه های آموزش سخنرانی در جمع بی استفاده کند. اما همانطور که قبلاً گفتیم، هنر ابراز وجود تأثیر بسیار مهمی بر روابط تجاری و همچنین کار ما به عنوان معلم، فروشنده یا کارمند دارد. بنابراین لازم است بدانیم استعداد ذاتی ما را نیازمند آموزش نمی کند و گاهی برای موفقیت در حرفه خود نیاز به یادگیری هنر ابراز وجود از افراد متخصص در این زمینه داریم.

اخرین حرف

در این مقاله به طور مفصل به هنر قصه گویی و دوره برنامه سازی زهرا شیراحمدی پرداخته ایم. ارتباط یعنی اینکه بدانیم چه زمانی و چگونه باید بگوییم. فن بیان نه زبان است و نه زبان مبتذل و مهارتی است فراتر از این چیزها. فن بیان در روابط شخصی و حرفه ای ما بسیار مهم است و برای موفقیت در مشاغل مختلف باید روی فن بیان خود کار کنیم، نه فقط یک مهارت ذاتی.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.