آهنگ بخواب تا رنگ بی مهری نبینی
نحوه مهاجرت به ترکیه
اقامت در اجاره املاک و مستغلات قبرس جنوبی
رب آلو سبز
آهنگ رضا ملک زاده به نام آتش پارهMusicdel | موزیکدل
آمبولی مغزی چیست؟ علائم، علل و راه درمان آن
دوشنبه ۲۶ شهریور ۰۳

نحوه مهاجرت به ترکیه


این مقاله به بررسی روش های مختلف مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت ترکیه می پردازد. سوالاتی که ذهن متقاضیان مهاجرت به ترکیه را درگیر می کند. شرایط مهاجرت به ترکیه چیست؟ چگونه به ترکیه مهاجرت کنیم؟ برای اخذ اقامت ترکیه چقدر سرمایه لازم است؟ شرایط اخذ اقامت و تابعیت ترکیه چیست؟ تمامی این سوالات و سایر موارد اولیه اخذ اقامت ترکیه در این مقاله به تفصیل پاسخ داده شده است. یکی از نکات مهم قبل از مهاجرت بررسی وضعیت نظام اقتصادی و سیاسی کشور مقصد و تحلیل سیستم آموزشی و شرایط کاری است. از این رو موسسه مهاجرتی شاهان (سازمان بین المللی مهاجرت) با دانش وکلای مجرب و مشاوران متخصص آماده ارائه قوانین مهاجرتی مطابق با آخرین به روز رسانی به متقاضیان متقاضی مهاجرت به ترکیه می باشد.

مهاجرت به ترکیه و شرایط و ضوابط آن

ترکیه کشوری با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد است که بخشی در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد و در طول تاریخ به عنوان پل ارتباطی دو قاره اروپا و آسیا بوده است. ترکیه از نظر مساحت و مساحت یکی از بزرگترین کشورهای منطقه است. این کشور از شمال با دریای سیاه، از شمال شرقی با گرجستان و ارمنستان، از شرق با آذربایجان و ایران، از جنوب شرقی با عراق و سوریه، از جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه و از شمال با یونان و بلغارستان همسایه است. آنکارا پایتخت ترکیه و بزرگترین شهر و بندر آن استانبول است.

ترکیه در حال حاضر میزبان بیشترین جمعیت مهاجر است. در حال حاضر تعداد مهاجران و پناهندگان ساکن ترکیه 3.9 میلیون نفر است که بیش از 90 درصد آنها سوری هستند و پس از درگیری های جاری در سوریه به ترکیه نقل مکان کرده اند. از طرفی وجود بسیاری از دانشگاه های معتبر ترکیه باعث شده تا درصد بالایی از داوطلبان برای مقاصد تحصیلی به ترکیه مهاجرت کنند. بنابراین اگر به دنبال پاسخ به سوال نحوه اخذ اقامت ترکیه هستید، باید بدانید که مهاجرت به ترکیه از چند طریق امکان پذیر است. تحصیل، کار و سرمایه گذاری از محبوب ترین روش های مهاجرت به ترکیه است.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

بهترین راه برای اخذ اقامت ترکیه، کار در این کشور است. متقاضیان مهاجرت کاری به ترکیه ابتدا باید بدانند که زبان ترکی زبان رسمی مردم ترکیه است و تسلط به زبان ترکی یکی از شرایط اصلی استخدام کارفرمایان ترک می باشد. تمامی متقاضیان کار در ترکیه ملزم به دریافت مجوز کار از وزارت کار، رفاه اجتماعی این کشور (MLSS) هستند. البته در مرحله اول متقاضی باید مراحل کاریابی و مصاحبه را با موفقیت انجام داده و با کارفرمای ترکیه ای قرارداد منعقد کرده باشد. همراه با اخذ مجوز کار افراد، مدارک از کارفرما نیز باید به اداره کار ارائه شود. در این صورت برای فرد اجازه اقامت یک ساله صادر می شود که در صورت تمدید قرارداد کار توسط کارفرما تمدید خواهد شد.

تمامی دانشجویان در حال تحصیل نیز تنها با ارائه مجوز کار مجاز به کار پاره وقت در این کشور هستند. جالب است بدانید که نرخ بیکاری در ترکیه حدود 11 درصد است. به همین دلیل به دانشجویان مقطع کارشناسی در ترکیه مجوز کار داده نمی شود و فقط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا مجاز به کار پاره وقت هستند.

نکته مهم دیگر برای جویندگان کار در ترکیه بررسی شرایط ویزای همراه است. پس از یک سال کار و پرداخت بیمه و مالیات به دولت ترکیه، متقاضی می تواند برای همراهان خود از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال خود برای ویزا اقدام کند.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل در ترکیه از سطح مدارس شروع می شود و تا مقاطع تحصیلی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه می یابد. تدریس در مدارس ترکیه به زبان ترکی استانبولی انجام می شود. سن تحصیل در مدارس ترکیه از 7 سالگی شروع شده و تا 18 سالگی ادامه دارد. تحصیل در تمامی مدارس دولتی ترکیه رایگان است. تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. کسانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور هستند باید به زبان ترکی تحصیل کنند اما در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

متقاضیانی که از طریق تحصیل به ترکیه مهاجرت می کنند باید ابتدا برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون YÖS ارائه دهند. این مقاله SAT برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی استفاده می شود نامیده می شود. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه وجود دارد که با توجه به تحصیلات فرد می توان آن را اعطا کرد. میانگین نمرات تحصیلات قبلی و تسلط به زبان ترکی از عوامل مهم در دریافت بورسیه می باشد. از آنجایی که تحصیل در ترکیه منجر به اقامت دائم ترکیه نمی شود، متقاضیان باید با توجه به فرصتی که از سایر روش های سفر در ترکیه فراهم می کنند، برای اقامت ترکیه اقدام کنند. راه های زندگی در ترکیه را می توان کار و سرمایه گذاری نامید. با توجه به سطح بالای دانشگاه های ترکیه افراد زیادی تمایل به تحصیل و زندگی در ترکیه به خصوص استانبول دارند. کیفیت دانشگاه های ترکیه بسیار بالاست، بیش از 10 دانشگاه این کشور در رتبه بندی جهانی QS قرار دارند. در زیر به برخی از این دانشگاه ها اشاره می شود. برای اطلاع از راه های مهاجرت به ترکیه با ما تماس بگیرید.


دانشگاه کک

دانشگاه کوچ که در سال 1993 در استانبول تأسیس شد، یکی از برترین دانشگاه های ترکیه است که در سراسر جهان شناخته شده است. این دانشگاه بیش از 5500 دانشجو دارد و 75 برنامه آموزشی مختلف را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU)

دانشگاه فنی خاورمیانه مستقر در آنکارا در سال 1965 تاسیس شد و اکنون یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه به شمار می رود. اگر برای اقامت در ترکیه تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می کنید، باید در نظر داشته باشید که این دانشگاه از قبولی بسیار پایینی برخوردار است و برای ورود به این دانشگاه باید رزومه بسیار خوبی داشته باشید. در حال حاضر بیش از 31 هزار دانش آموز در این موسسه آموزشی تحصیل می کنند.

دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه بغازی، اولین دانشگاه آمریکایی خارج از ایالت، در سال 1971 در شهر زیبای استانبول تاسیس شد. با توجه به هزینه معقول و کم تحصیل، استاندارد بالای دانشگاه و آموزش عالی در رقابت تنگاتنگ با سیستم دانشگاهی آمریکا، سالانه متقاضیان زیادی به دانشگاه مراجعه می کنند که از این تعداد تنها 800-1000 نفر موفق به ورود می شوند. دانشگاه و آنها در استانبول می مانند و شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل را خواهند داشت.

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت، بزرگترین دانشگاه ترکیه، در سال 1984 در آنکارا به عنوان اولین دانشگاه خصوصی ترکیه تاسیس شد. یکی از مزیت های دانشگاه بیلکنت ترکیه عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی است. این دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تا برای اولین بار وارد این دانشگاه شده و با استفاده از دوره های زبان ارائه شده توسط دانشگاه شرایط اقامت در ترکیه را به دست آورند.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه های مهاجرت از ایران به ترکیه است. سیاست ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی طراحی شده است. تا سرمایه گذاران بتوانند علاوه بر اخذ اقامت این کشور، سود قابل توجهی نیز کسب کنند. یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت است. با این روش متقاضی باید در هنگام استخدام 5 نفر بیمه و مالیات خود را به دولت پرداخت کند. به این ترتیب فرد می تواند پس از 5 سال اقامت دائم ترکیه را دریافت کند.

یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت ترکیه، خرید ملک در ترکیه است. این روش علاوه بر سود سرمایه گذاری شما را به سمت شهروندی سوق می دهد. برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک، ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 250000 دلار آمریکا باشد. پس از خرید ملک به ارزش 250000 دلار، طی 70 روز پاسپورت ترکیه دریافت خواهید کرد. البته ملک خریداری شده تا 3 سال نباید فروخته شود.

همچنین می توانید برای خرید ملک در ترکیه وام دریافت کنید. در برخی از پروژه های املاک معرفی شده توسط موسسه امپریال (سازمان بین المللی مهاجرت) تنها باید 150 هزار دلار از قیمت خانه در ترکیه را پرداخت کنید و 100 هزار دلار مابقی را شرکت ارائه دهنده پروژه پرداخت می کند. در واقع شما در حال خرید خانه ای به ارزش 250000 دلار با 150000 دلار هستید. برای بازپرداخت وام دریافتی، خانه خریداری شده به مدت 4 سال در اختیار فروشنده می ماند و اجاره بها پرداخت می شود. پس از 4 سال می توانید ملک را به ارزش واقعی آن بفروشید. در طول 4 سالی که خانه در دست فروشنده است، می توانید 1 ماه در سال بمانید یا سالیانه 10000 دلار سود دریافت کنید.

اگر ملک ارزان تری بخرید، اجازه اقامت 3 ساله ترکیه را دریافت خواهید کرد که قابل تمدید است. حداقل قیمت خرید آپارتمان در ترکیه 60 هزار دلار آمریکا می باشد. آی تی. دلار اقامت از نوع توریستی است، بنابراین شما اجازه کار در ترکیه را ندارید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهاجرت به استانبول و یا ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق ازدواج دارای قوانینی مشابه سایر کشورها می باشد. به این ترتیب فرد برای اخذ اقامت دائم پس از ازدواج همسر باید دارای اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه باشد. اقامت اول 3 تا 5 ساله است و در صورت ادامه ازدواج منجر به اقامت دائم می شود. نکته کلیدی برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج این است که زوجین ثابت کنند که ازدواجشان واقعی است و هدف از ازدواج آنها اخذ اقامت نیست، بلکه ازدواج بر اساس علاقه و درک متقابل است. ازدواج متقلبانه برای اخذ اقامت ترکیه جرم محسوب می شود و می تواند برای هر دو طرف جریمه نقدی یا حبس در پی داشته باشد.

(اما اگر ترکی استانبولی بلد نیستید، می توانید کارهایی را انجام دهید که نیازی به زبان ندارند، مانند خیاطی و کار در رستوران. در ترکیه، اگر تجربه شما توسط کارفرما پذیرفته شود، مجوز کار دریافت خواهید کرد. این بدان معنی است که شما از بیمه محروم می شوید و خدمات پزشکی در این کشور برای شما رایگان خواهد بود و پس از 5 سال می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.)

مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت از طریق تولد

در حقوق بین الملل، حق زاد و ولد کشورها از دو سیستم نظام زمین و سیستم خون تبعیت می کند. همین که فردی در خاک کشورهایی که از طریق سیستم زمین به او تابعیت می دهند به دنیا آمده باشد برای دریافت پاسپورت این کشور کافی است. با این حال، در کشورهایی که تابعیت را از طریق سیستم خون اعطا می کنند، لازم است که پدر یا مادر فرد تابعیت آن کشور را داشته باشند. ترکیه نیز از جمله کشورهایی است که در اعطای تابعیت از سیستم خون پیروی می کند. در نتیجه متقاضیان مهاجرت به ترکیه که قصد دارند در ترکیه فرزندی به دنیا بیاورند باید ابتدا از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک و کار در ترکیه پاسپورت این کشور را دریافت کنند تا فرزندشان نیز تابعیت ترکیه را دریافت کند. . اگر والدین اقامت موقت یا اقامت دائم ترکیه داشته باشند و فرزندی در ترکیه به دنیا بیاید، فرزند آنها نیز از همین نوع اقامت در ترکیه برخوردار است.

مهاجرت به ترکیه با پناهندگی

پناهنده فردی است که به دلیل مسائل سیاسی، مذهبی، عقیدتی، عضویت در یک گروه خاص، جنگ و موارد مشابه دیگر از امنیت زندگی در کشور محل زندگی خود برخوردار نیست، مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می گیرد. بر این اساس، یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو ایمن و محافظت می شود. ترکیه یکی از اعضای کنوانسیون ژنو 1951 است که شرایط و ضوابط مرزهای جغرافیایی آن را پذیرفته است. به این ترتیب، تنها از پناهندگان کشورهای عضو شورای اروپا به طور کامل حمایت می کند.

کسانی که پناهندگی را برای مهاجرت به استانبول یا ترکیه انتخاب می کنند باید بدانند که دولت ترکیه موظف است به سایر پناهندگان کمک های موقت ارائه کند و پس از مدتی به کشور دیگری اخراج خواهند شد. به این ترتیب قاچاقچیان انسان به صورت کاملاً ناامن افراد را جابجا می کنند و بسیاری از پناهندگان جان خود را از دست می دهند. از سوی دیگر، با توجه به موقعیت اجتماعی پایین پناهندگان در این کشور، میزان خودکشی در میان پناهندگان به دلیل آسیب های اجتماعی قابل توجه است. لازم به ذکر است که موسسه حقوقی امپریال هیچ گونه خدمات مشاوره پناهندگی ارائه نمی دهد.

برای هنرمندان و افراد موفق به ترکیه مهاجرت کنید

روند مهاجرت به ترکیه برای هنرمندان و افراد موفق کمی متفاوت است. ترکیه یکی از کشورهایی است که به طور منحصربفردی از تجار، ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان با استعداد و موفق مشهور برای اخذ تابعیت استقبال می کند. این گروه شامل افرادی با رزومه قوی و قابل اعتماد در سطح جهانی و بین المللی است. به عنوان مثال، ورزشکارانی که جوایزی را در مسابقات جهانی کسب کرده اند یا هنرمندانی که در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی جوایزی را کسب کرده اند. در واقع سایر کشورهای جهان مانند کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا نیز از روند مهاجرت حمایت می کنند.

مهاجرت به ترکیه و هزینه زندگی در ترکیه

به عنوان بخشی از هزینه مهاجرت به ترکیه، باید هزینه زندگی در ترکیه را نیز در نظر بگیرید. هزینه زندگی در ترکیه به سبک زندگی افراد بستگی دارد و هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و پایتخت اغلب گرانتر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک است. در مورد هزینه های زندگی در ترکیه باید به قیمت آپارتمان در ترکیه و هزینه های اجاره و یا به طور کلی هزینه های زندگی در ترکیه توجه ویژه ای داشت. قیمت اجاره خانه در ترکیه از 3000 لیر شروع می شود و در برخی مناطق تا 10000 لیر می رسد. به طور متوسط ​​هزینه زندگی در ترکیه برای یک نفر بین 800 تا 2000 لیر در ماه متغیر است. با توجه به هزینه بالای سوخت در ترکیه، استفاده از وسیله نقلیه شخصی گران است، در حالی که با استفاده از حمل و نقل عمومی می توان هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.