آهنگ بخواب تا رنگ بی مهری نبینی
نحوه مهاجرت به ترکیه
اقامت در اجاره املاک و مستغلات قبرس جنوبی
رب آلو سبز
آهنگ رضا ملک زاده به نام آتش پارهMusicdel | موزیکدل
آمبولی مغزی چیست؟ علائم، علل و راه درمان آن
یکشنبه ۱۸ شهریور ۰۳

معرفی و یادگیری سبک های مختلف موسیقی


گفتگو و تبادل نظر در مورد سبک های موسیقی مورد علاقه در میان نوازندگان و خوانندگان رایج است و یکی از سرگرمی های آنهاست.

با وجود طبقه بندی های فراوان سبک های موسیقی، هر اثری که توسط خواننده یا آهنگساز تولید می شود را نمی توان در یک سبک خاص دسته بندی کرد و این نوع آثار گاهی بیش از یک سبک موسیقی را معرفی می کنند.

این مقاله برای معرفی پرکاربردترین و شناخته شده ترین سبک های موسیقی و ارائه پاسخی منطقی به این سوال که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد طراحی شده است: الگوهای همه سبک های موسیقی چیست؟

سبک موسیقی به چه معناست؟ دانلود آهنگ خارجی

سبک موسیقی که به عنوان ژانر نیز شناخته می شود، یک مفهوم کلی است که برای توصیف ویژگی های قطعات موسیقی که دارای ویژگی های مشترک هستند استفاده می شود. سبک موسیقی یکی از موضوعات آموزش خوانندگی است، یک خواننده مستعد باید با سبک های مختلف موسیقی آشنا باشد.

هر قطعه موسیقی با ویژگی هایی مانند ریتم، شیوه آهنگسازی، انواع سازهای به کار رفته و فرهنگ و آداب و رسوم گروه همراه است و برای تفکیک آن ها راهی جز معرفی سبک های موسیقی وجود ندارد.

از آنجایی که موسیقی یکی از موضوعات هنری است و تعریف هر سبک از موسیقی را می توان با سبک های دیگر همسو کرد، ممکن است همان قطعه موسیقی را بشنوید که چندین ژانر موسیقی را در بر می گیرد.

بنابراین، برای دانستن پاسخ این سوال که سبک های موسیقی چیست؟ و هر آهنگساز یا خواننده ای بر اساس چه سبکی است؟ اساس طبقه بندی سبک ها را باید تا حدودی بدانیم.

انواع سبک های موسیقی با مثال

توصیف ویژگی های یک قطعه موسیقی بر اساس تکنیک اجرای قطعه، خاستگاه جغرافیایی و منطقه ای قطعه، ریتم اثر، ابزار به کار رفته در ساخت آن، زمان ایجاد قطعه، ریشه های فرهنگی و غیره. . بسیاری از سبک های منحصر به فرد و حتی تلفیقی از موسیقی معرفی شدند که در مجموعه ای از آنها رایج ترین آنها را در زیر بررسی می کنیم:

موسیقی کلاسیک

دانلود آهنگ محلی به عنوان یکی از قدیمی ترین اشکال موسیقی و به عنوان پایه ای برای ایجاد بسیاری از ژانرهای محبوب دیگر شناخته می شود. در یک سری مطالعات، منشأ این روش 1500 سال پیش است.

وجود لحن های خاص موسیقایی و استفاده از مینیمال بداهه، وجود سازهای بادی، برنجی و زهی، آهنگسازی های پیچیده در قطعات و اجرای خاص و حرفه ای این سبک را می توان از ویژگی های بارز و بارز آن دانست.

محبوب ترین ساز آهنگسازان در سبک موسیقی کلاسیک پیانو است و از نظر تمام جزئیات اجرای آثار موسیقی به عنوان یکی از دقیق ترین سبک های موسیقی شناخته می شود. بتهوون، آرنولد شوئنبرگ، باخ و موتزارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

موسیقی پاپ

موسیقی پاپ یا موسیقی محبوب و پرطرفدار جوامع با چندین ساز الکترونیکی یا آکوستیک یا ترکیبی از هر دو تولید و تولید می شود و ریشه آن به دهه 50 برمی گردد. آهنگ های مورد استفاده در آهنگ های پاپ جمعیت را به خود جذب می کند و اغلب آهنگ در حدود 3 دقیقه پخش می شود.

موسیقی پاپ در سبک پاپ برای اهداف تجاری ایجاد شده است و ساختار ساده آن خالی از پیچیدگی سبک کلاسیک نیست که یکی از ویژگی های بارز این سبک است. اگر به خوانندگی پاپ علاقه دارید، مقاله آموزش خوانندگی پاپ آکادمی Porcupine را بخوانید.

مایکل جکسون را پادشاه پاپ می دانند که توانسته به این شیوه انعطاف پذیر ساختارشکنی ایجاد کند.

موسیقی راک

استفاده از سازهای گیتار (الکتریک و آکوستیک)، امواج بلند، سازهای کیبوردی با ریتم های هیجان انگیز و پیانو را می توان از ویژگی های اصلی موسیقی راک دانست.

استفاده از موسیقی راک در آمریکا بیشتر از سایر کشورها رایج است و جنبش راک اند رول در اواخر دهه 1950 فردی بود که اولین اشکال سبک راک را ایجاد کرد. رولینگ استونز، کینکز و بیتلز از اولین گروه های راک معروفی هستند که باید نامشان را می شنیدید.

موسیقی جاز

خاستگاه سبک جاز به سیاه پوستان آفریقایی در اوایل قرن بیستم باز می گردد. تعدادی از ویژگی های این سبک بداهه نوازی ضربات تاج و نامنظم، مکث، پرسش و پاسخ است و گیتار، بیس، ساکسیفون، پیانو، ترومپت و درام از سازهای اصلی این سبک هستند.

نوازندگان مشهور این سبک به دلیل بداهه نوازی های منحصر به فرد خود به اعضای ماندگار ژانر جاز تبدیل شده اند. تاکید بر سازهای بادی و استفاده از سبکی شخصی و منحصر به فرد در این سبک، آن را به یک هنر عالی تبدیل کرد.

موسیقی رپ یکی از ژانرهای موسیقی آمریکایی است

سبک موسیقی رپ با هدف اعتراض و انتقاد از مسائل مربوط به تبعیض نژادی توسط سیاهپوستان آمریکایی در نیویورک ایجاد شد. از این سبک موسیقی به عنوان نوعی اعتراض کلامی استفاده می شود که معمولاً با ریتم تند همراه است. مضامین مرتبط با فقر، بیکاری، مشکلات اجتماعی و مشکلات زندگی اغلب در قالب آهنگ های سبک رپ در کنار هم قرار می گیرند.

در بین انواع موسیقی، ژانر رپ هیچ ساختار رسمی را در تولید و اجرا در نظر نمی گیرد و در نحوه تولید و اجرای موسیقی از انعطاف بالایی برخوردار است. محتوای رپ فارسی شبیه به رپ غربی است و هدفش بیان مسائل و ارزش های اجتماعی، مسائل سیاسی، مشکلات زندگی و مسائلی از این دست است.

کمترین ترس

این سبک از موسیقی کاملاً با پیچیدگی سبک گوارشی متفاوت است زیرا از ترکیب بندی ها و ریتم های ساده استفاده می کند. همین سادگی منجر به تولید قطعاتی مینیمال شده که شنونده را مجبور می کند تا به جزئیات قطعه فکر کند. مانند بسیاری از انواع موسیقی، سبک مینیمالیستی از آمریکا آمده است.

حضور مداوم تکانه ها، تکرار عبارات موسیقی، پایداری و شکل گیری قطعات موسیقایی که در آنها فقط تعداد محدودی نت به کار رفته از ویژگی های بارز این سبک موسیقایی است. سبک مینیمال برگرفته از مینیمالیسم و ​​هنر مینیمالیسم است و آرامش و سادگی را در تمام ابعاد این سبک زیبا می توان مشاهده کرد.

موسیقی کانتری

موسیقی کانتری یکی از محبوب ترین سبک ها در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپای غربی است. بسیاری از جنبه های موسیقی کانتری قدیمی در طول زمان تغییر کرده است. در گذشته برای بیان مشکلات زندگی کارگران آمریکایی از سبک کانتری استفاده می شد و بیشتر مخاطبان این سبک از این طبقه اجتماعی بودند.

استفاده از سازهایی مانند گیتار باس، کمانچه، درام، بانجو و پیانو ملودی های شاداب با ساختاری ساده را تولید می کند که به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. جالب است بدانید که موسیقی متن فیلم های وسترن یکی از انواع موسیقی های ساخته شده در سبک کانتری است. ویلی نلسون و جانی کش از مشهورترین نوازندگان این سبک موسیقی هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.