آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
یک سالن زیبایی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
آهنگ جدید سالار عقیلی در تیتراژ سریال معمای شاه
دیزل ژنراتور: مکانیسم عملکرد، کاربردها و مزایا
یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟


شاید لباس‌های کثیف را در وان ماشین لباسشویی قرار دهید، برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید، پودر لباس‌شویی را اضافه کنید و دکمه را فشار دهید تا ماشین روشن شود تا بعد از چند دقیقه متوجه شوید. دستگاه نشتی ندارد و کار نمی کند. در آن لحظه چه احساسی دارید؟ لباس های کثیف زیادی وجود دارد که باید با دست شسته شوند. بنابراین باید به دنبال علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی باشید.

ماشین لباسشویی یک وسیله ضروری و پرکاربرد در خانه است، هر نوع مشکل و مشکلی در عملکرد ماشین لباسشویی می تواند کار ما را سخت کند و آن را مختل کند. دلایل زیادی برای کار نکردن ماشین لباسشویی وجود دارد. امروز در خدمات پس از فروش بوش  به چرایی کار نکردن تخلیه آب ماشین لباسشویی می پردازیم.

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟

ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل زیادی آب را جمع نکند. به طور کلی، این علل شامل مشکلات سیستم آبیاری، مشکلات لوله آب و داخلی ماشین لباسشویی است. یکی از دلایل احتمالی آب نگرفتن ماشین لباسشویی مشکل لوله آب است. از شیرآلات برای کنترل جریان آب به ماشین لباسشویی استفاده می شود و در صورت بروز مشکل ممکن است آب به ماشین نرسد.

مشکل دیگری که می تواند باعث تخلیه نشدن ماشین لباسشویی شود، گرفتگی فاضلاب است. اگر ورودی آب به ماشین لباسشویی توسط رسوبات، خاک یا مواد دیگر مسدود شود، آب به درستی جریان نمی یابد و مشکلاتی مانند تخلیه نشدن ماشین لباسشویی ایجاد می کند.

علاوه بر این ممکن است ماشین لباسشویی به دلیل مشکلی در داخل آن بیرون نیاید. ممکن است برخی از قسمت های داخلی ماشین لباسشویی مانند پمپ آب یا سنسور آب مشکل داشته باشد و آب از آن خارج نشود.

آیا ماشین لباسشویی بدون آب کار می کند؟

راه اندازی ماشین لباسشویی بدون آب غیرممکن است زیرا آب جزء اصلی فرآیند شستشو است. آب به عنوان ماده ای که آلاینده ها را در خود حل کرده و از لباس جدا می کند بسیار مهم است. در واقع بدون آب نمی توانیم مواد مضر را از لباس پاک کنیم و به همین دلیل شستن لباس بدون آب غیرممکن است.

برخی از پاک کننده‌ها مانند شوینده‌های ملایم یا فوم‌ها را می‌توان بدون آب استفاده کرد، اما در بیشتر موارد این محصولات لباس‌ها را به خوبی شستشو نمی‌دهند و ممکن است در برخی موارد به لباس آسیب برسانند. به همین دلیل استفاده از آب هنگام شستن لباس ها بسیار ضروری است و ماشین لباسشویی بدون آب کار نمی کند.

7 دلیل اصلی که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند

ماشین لباسشویی بدون سیفون می تواند دلایل زیادی داشته باشد، در اینجا 5 مورد اصلی وجود دارد:

دریچه ورودی

آب آب را جذب می کند

شیر برقی یا شیر برقی

فیلتر ورودی ماشین لباسشویی

خطا در تایمر یا برد برق

میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی خراب است

سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

البته دلایل دیگری هم می تواند وجود داشته باشد که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند، مانند افت فشار آب یا تجمع گرد و غبار به جای گرد و غبار. امروز با هم 7 دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. اگر تجربه ای در تعمیرات ندارید توصیه می کنیم با خدمات تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در اهواز با اهواز تماس بگیرید.

شیر ورودی واشر را بررسی کنید

یکی از ساده ترین دلایلی که ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی کند، بسته بودن شیر آب است. بنابراین اگر ماشین لباسشویی حتی با فشار دادن دکمه استارت هم روشن نشد، ابتدا باید شیر آب را چک کنید و در صورت بسته بودن آن را باز کنید و در صورت خرابی، شیر را تعویض کنید.

نشتی شلنگ های آب ممکن است باعث تمیز نشدن ماشین لباسشویی شود

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی شلنگ ورودی آب است. اگر شیلنگ های ورودی آب پیچ خورده یا خم شده باشد، ممکن است از ورود آب به داخل واشر جلوگیری کند، بنابراین ابتدا این مشکل را بررسی کنید، سپس شیلنگ ورودی را از نظر سوراخ، پارگی یا فرسودگی بررسی کنید و در صورت پوسیدگی یا شکستگی شیلنگ آن را تعویض کنید.

شیر ماشین لباسشویی یا شیر برقی

یکی از قطعاتی که ماشین لباسشویی را تخلیه نمی کند شیر برقی است، شیر برقی با فرمان برد در مدار قرار می گیرد و باعث تخلیه ماشین لباسشویی می شود. در بیشتر موارد خرابی شیر برقی مربوط به سیم پیچ آن است. در صورت خرابی شیر برقی، این قطعه باید تعویض شود، زیرا قابل تعمیر نیست.

خرابی فیلتر ورودی ماشین لباسشویی یکی از دلایل رایج تخلیه نشدن آب است

به دلیل وجود نمک و رسوب زیاد در آب، فیلتر ورودی ماشین لباسشویی گاهی دچار گرفتگی می شود. و این باعث می شود که ماشین لباسشویی تخلیه نشود. برای رفع این مشکل فیلتر را باز کرده و با سرکه یا مواد شوینده ضد آلودگی تمیز کرده و دوباره نصب کنید. البته به یاد داشته باشید که همه ماشین لباسشویی ها فیلتر ندارند

تایمر یا تابلو برق معیوب در ماشین لباسشویی

برای اینکه شیر برقی در مدار بماند نیاز به دریافت دستورات از مادربرد و تایمر دارد که اگر هر یک از این دو قسمت ماشین لباسشویی خراب شود ماشین لباسشویی دچار مشکل می شود و ماشین روشن نمی شود. آب را تخلیه کنید

مشکل میکرو درب ماشین لباسشویی

اگر کلید درب کوچک ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد، عملیات شستشو شروع نمی شود. در نتیجه دستگاه شروع به کشیدن آب نمی کند

 در تعمیرات لباسشویی بوش، میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی به شما می گوید که در بسته است تا فرآیند شستشو آغاز شود

خرابی سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

اگر این کلید ایراد داشته باشد، آب وارد دستگاه نمی شود و یا در صورت تکمیل فرآیند استحصال آب، آبگیری کامل نمی شود. این کلید می تواند برق شیر برق را قبل از رسیدن به سطح مناسب در دیگ یا خروجی آب قطع کند در این صورت این کلید باید تعویض شود زیرا قابل تعمیر نیست.

آخرین کلمه

تخلیه نشدن آب و پر نشدن مخزن ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد است. بررسی اینکه چرا ماشین لباسشویی شما به موقع تخلیه نمی کند باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه شما می شود. اگر هزینه زیادی برای خرید ماشین لباسشویی نو یا دست دوم خرج می کنید، سرویس و تعمیر را در اولویت قرار دهید، زیرا مقرون به صرفه تر است.

نادیده گرفتن مشکلات کوچک در قطعات در نهایت می تواند منجر به خرابی بیشتر دستگاه و هزینه های هنگفت تعمیر شود. با در نظر گرفتن این موضوع مهم، کمک گرفتن از تکنسین ها و تعمیرکاران با تجربه در این زمینه ضروری است. ارائه خدمات باکیفیت در این زمینه به افزایش عمر ماشین لباسشویی شما کمک می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.