آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
یک سالن زیبایی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
آهنگ جدید سالار عقیلی در تیتراژ سریال معمای شاه
دیزل ژنراتور: مکانیسم عملکرد، کاربردها و مزایا
یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

پرینتر لیزری چیست؟ یاد بگیرید که چگونه کار می کند


امروزه صنعت چاپ و نشر جایگاه خوبی در بین مردم دارد تا جایی که حتی گسترش استفاده از فایل های آماده در کامپیوتر و موبایل نیز جایگزین کاغذ و کتاب نشده است. انواع مختلفی از چاپگرها توسط شرکت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند که پرینتر لیزری یکی از محبوب ترین آنهاست. چاپگرهای لیزری که سابقه طولانی در صنعت چاپ دارند، از این فناوری برای چاپ روی کاغذ بدون ضربه استفاده می کنند. تکنولوژی این نوع چاپگر باعث محبوبیت آن در مقایسه با پرینترهای ضربه ای شده است که نویز زیادی تولید می کنند. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، نیروی محرکه و عامل اصلی کار این دستگاه لیزر است. بنابراین شما با دستگاه مستقلی مواجه هستید که نیازی به تعویض و شارژ کارتریج و تونر ندارد و این یکی از مزایای کار با چاپگر لیزری است.

پرینتر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

این نسل از پرینتر لیزری با سرعت و کیفیت بالا کاربران زیادی را به خود جذب می کند. در حین چاپ، پرتو لیزر به صورت الکتریکی شارژ می شود، منعکس می شود و با دستورالعمل های لازم بر روی یک درام پوشش داده شده با سلنیوم حک می شود. قابل توجه ترین ویژگی این نوع چاپگر قدرت شارژ آن است. تونر یک پودر خشک است که به عنوان جوهر برای چاپگرهای لیزری عمل می کند. با چرخاندن درام در جوهر، محتویات دستورالعمل داده شده به دستگاه روی آن چسبانده شده و در نهایت توسط درام تحت حرارت و فشار زیاد روی کاغذ ثبت می شود. در پایان این عمل، بار الکتریکی از سطح درام خارج شده و تونیک اضافی جمع آوری می شود. شرکت هایی که چاپگرهای لیزری تولید می کنند آنها را در رنگ های تک رنگ تولید می کنند. بنابراین از این نوع چاپگر بیشتر در کارهای اداری و رسمی برای چاپ انواع متن، متن و غیره استفاده می شود.

نکات مهم در خرید پرینتر لیزری

قبل از خرید این نوع چاپگرها باید به چند نکته توجه کنید؛ زیرا خرید یک چاپگر استاندارد حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا پروژه ها را سریعتر انجام دهید. به نکات مهم زیر توجه کنید:

سرعت و ظرفیت چاپ

بسته به نوع استفاده شما، چاپگرهای مختلفی در بازار موجود است. اگر به دنبال چاپگری برای مصارف خانگی و با قابلیت چاپ محدود هستید، پرینترهای لیزری انتخاب هوشمندانه ای هستند. این نوع چاپگر می تواند 200 صفحه در هفته و همچنین 8 صفحه در دقیقه چاپ کند. بنابراین، می توانید یک حساب ویژه به عنوان یک چاپگر خانگی روی آنها باز کنید.

دستورالعمل زبان برنامه نویسی و چاپگر

چاپگرهای لیزری از زبان فرمان PCL که توسط HP توسعه یافته و توسط بسیاری از چاپگرهای لیزری استفاده می شود، استفاده می کنند. این زبان خروجی اکسل، خروجی پایگاه داده و متن را در قالب گرافیکی ساده اما با کیفیت بالا چاپ می کند. علاوه بر PCL، زبان برنامه نویسی Postscript زبان برنامه نویسی دیگری است که در برخی از چاپگرهای لیزری استفاده می شود، اما هزینه آنها را افزایش می دهد.

وضوح و کیفیت چاپ

وضوح استاندارد برای اکثر چاپگرها 600 dpi است که برای چاپ روزمره و معمولی مناسب است. درصد زیادی از چاپگرهای رایج دارای وضوح تصویر تا 2400 نقطه در اینچ یا نقطه در اینچ هستند که کیفیت چاپ بالا و استثنایی را به همراه دارد. اگر کیفیت چاپ برای شما در اولویت است، باید وضوح چاپگر را بدانید و اطلاعات لازم را در مورد وجود فناوری RET در چاپگر به دست آورید. کیفیت پایین چاپگر منجر به ایجاد سطوح و خطوط نامنظم و نادرست بر روی کاغذ می شود. بنابراین برای رفع این خطا، اچ پی از فناوری RET (Resolution Enhancement Technology) استفاده کرده است که در لبه های خطوط موجود نقاط کوچکی ایجاد می کند و در عین حال، لبه های ناهموار سند را صاف می کند. این فناوری وضوح سند را بهبود نمی بخشد، اما باعث می شود سند چاپ شده بهتر و تمیزتر به نظر برسد.

مدیریت چاپ

از آنجایی که اکثر چاپگرهای لیزری از کاغذ با اندازه حرف استفاده می کنند، این فاکتور در هنگام خرید کاغذ باید در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که این نوع چاپگر قابلیت چاپ بر روی انواع لیبل، کارت های کوچک و ضعیف، کاغذ شفاف و ... را دارد. علاوه بر این، برخی از چاپگرهای لیزری دارای فناوری چاپ معکوس بر روی کاغذ هستند که کار با کاغذ مورد استفاده در این چاپگر را آسان‌تر می‌کند.

هنگام گرم کردن دستگاه با استفاده از FPOT

مدت زمانی که طول می کشد از روشن کردن چاپگر تا آماده شدن برای چاپ، زمان گرم کردن نامیده می شود. از طرف دیگر، زمان صرف شده توسط چاپگر برای چاپ اولین کاغذ، FPOT نامیده می شود. به طور کلی، چاپگر بین 5 تا 30 ثانیه طول می کشد تا چاپ را شروع کند. در واقع زمانی که چاپگر ذخیره سازی روشن است، برای ورود به مرحله چاپ باید به اندازه کافی گرم شود. بیشتر پرینترهای صنعتی و بزرگ بین 5 تا 15 دقیقه گرم می شوند.

مقایسه پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان

یکی از ویژگی های مشترک چاپگرهای لیزری و جوهرافشان این است که نسبت به سایر چاپگرها صدای کمتری تولید می کنند. فونت های ساده را می توان به هر دوی این چاپگرها نصب یا اضافه کرد که به آنها عملکرد گسترده ای می دهد. اما تفاوت بین چاپگر لیزری و چاپگر جوهرافشان چیست؟ اگر این سوال در ذهن شماست، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. علاوه بر مواردی که قبلا ذکر کردیم، پرینترهای لیزری شباهت ها و تفاوت هایی با سایر چاپگرها دارند که در مثال های زیر می توانید آنها را بیابید:

در پرینترهای لیزری، تونر، ماده ای سخت و پودری، به عنوان جوهر لازم استفاده می شود. در حالی که جوهر مورد استفاده در چاپگرهای جوهرافشان مرطوب و مایع است.

پرینترهای جوهرافشان گرانتر از پرینترهای لیزری هستند. زیرا جوهر به کار رفته در آنها به سرعت تمام می شود و نیاز به پر شدن دارد. از طرفی تونر مورد استفاده در چاپ لیزری طول عمر بالایی دارد و می توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد.

یکی از مشکلات پرینترهای جوهر افشان آوافرهنگ این است که کاغذ با جوهر خیس می شود. زمانی که این مشکل در چاپگر لیزری وجود نداشته باشد و کاغذ در حین و بعد از کار چاپ خشک بماند

چاپگرهای جوهرافشان گزینه مناسبی برای چاپ های کم ظرفیت و کم حجم هستند. این در حالی است که می توانید برای چاپ با حجم زیاد به پرینترهای لیزری اعتماد کنید.

پرینترهای لیزری ارزانتر از پرینترهای جوهرافشان هستند. در واقع، تعویض جوهر در چاپگر جوهرافشان دو برابر هزینه برای کاربر خواهد داشت. بنابراین، اگر به دنبال هزینه و تلاش کمتری هستید، پرینترهای لیزری انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود.

کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری مهمتر از پرینترهای جوهرافشان است. این تفاوت در کیفیت بسیار قابل توجه است. بنابراین برای چاپ اسناد رسمی و مهم از پرینتر لیزری استفاده می شود.

پرینترهای لیزری از پرینترهای جوهرافشان قابل اعتمادتر هستند. در واقع عمر طولانی و بادوام آنها باعث اطمینان آنها می شود. بسیاری از کاربران پرینترهای لیزری را به دلیل خدمات همیشگی و منحصر به فردشان می شناسند.

چاپگرهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان به نگهداری و نگهداری کمتری نیاز دارند که این یک مزیت و دلیلی برای خرید آن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.