آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
یک سالن زیبایی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
آهنگ جدید سالار عقیلی در تیتراژ سریال معمای شاه
دیزل ژنراتور: مکانیسم عملکرد، کاربردها و مزایا
جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

آب درماني چيست؟ (مزايا، معايب و هزينه روش آب درماني)

آب مايع حيات بخشي است كه بيشتر بدن موجودات زنده را تشكيل مي دهد. به دليل خواص اين مايع حيات بخش، آب درماني يكي از قديمي ترين درمان هاي پزشكي و زيبايي شناخته شده است. فرقي نمي كند آب را به صورت خوراكي بنوشيد يا در استخري پر از آب شيرجه بزنيد، زيرا اين روش كار مي كند و بسياري از مشكلات بدن شما از جمله اختلالات اسكلتي عضلاني، گردش خون و حتي ظاهر پوست را حل مي كند. .
آب درماني نوعي درمان است كه مي تواند به درمان بسياري از مشكلات پوستي كمك كند. آب درماني مي تواند بهترين راه حل براي بسياري از مشكلات پوستي از جمله افتادگي پوست، آكنه، لك و حتي مشكلات بدن باشد.
پس به من بپيونديد، مري هابي، تا به شما بگويم كه چگونه آب درماني يا آب درماني مي تواند سلامت و جواني را براي شما به ارمغان بياورد.
عنوان اصلي اين صفحه نمايش
آب درماني يا آب درماني چيست؟
قرن هاست كه در فرهنگ هاي مختلف در سرتاسر جهان از آب براي درمان مشكلات و بيماري هاي مختلف استفاده مي شود. حمام هاي رومي، چشمه هاي آب گرم مانند سرعين ما، شنا درماني، سونا و سونا همگي نمونه هايي از آب درماني هستند كه امروزه انجام مي شود.
آب درماني مي تواند به روش هاي مختلفي انجام شود كه در آن كل بدن يا قسمت خاصي از بدن مانند صورت براي مدت معيني تحت فشار زياد زير آب گرم قرار مي گيرد و بلافاصله در معرض آب سرد قرار مي گيرد.
اين به سيستم لنفاوي اجازه مي دهد تا آكنه و هرگونه ناخالصي را در منافذ باز پوست پاك كند.
همچنين بخوانيد: لينك كانال و گروه آموزش پاكسازي پوست در صفحه تلگرام و اينستاگرام
مزاياي آب درماني چيست؟
آب درماني يكي از بهترين راه ها براي بهبود سلامت پوست است. اين روش مشكلات مختلف بدن به ويژه ضعف سيستم ايمني، عدم گردش خون و سوخت و ساز بدن را درمان مي كند.
آب درماني زماني بهترين نتيجه را دارد كه با يك سبك زندگي سالم، فعاليت بدني منظم، رژيم غذايي سالم و داروهاي گياهي و گياهان با كيفيت بالا تركيب شود. چند جلسه آب درماني مي تواند در كاهش التهاب، تحريك گردش خون و از بين بردن ناخالصي ها از منافذ پوست موثر باشد.
فوايد آب درماني بسيار زياد است و نه تنها بر سلامت جسماني تاثير مي گذارد، بلكه باعث بهبود وضعيت روحي و رواني نيز مي شود. براي درك خواص آب درماني به برخي از كاربردها و فوايد اين روش درماني اشاره مي كنيم.
آرامش و كاهش استرس
كاهش درد مفاصل
گرفتگي و اسپاسم عضلاني را برطرف مي كند
ارزان اما موثر
بهبود خلق و خو و حافظه بيمار
ماهيچه ها را تقويت مي كند.
به متابوليسم بدن كمك كنيد
كمك به كاهش حملات آسم
مناسب براي خانم هاي باردار
حفظ و افزايش انعطاف بدني
سرعت جريان خون را افزايش دهيد
به كاهش مشكلات ناشي از بيماري هاي ريوي، بيماري قلبي و روماتيسم كمك مي كند
مناسب براي افراد مسن و افراد داراي مشكلات حركتي
آيا آب در خانه قابل درمان است؟
بله، بهترين درمان خانگي براي آب درماني اين است كه يك وان بزرگ را با آب پر كنيد و با حل كردن نمك دريا در آب داغ و اضافه كردن روغن‌ها و گياهان معطر، پاهاي خود را در آن بشوييد.
علاوه بر اين، بخار آب داغ مي تواند براي پاكسازي منافذ پوست و سينوس ها نيز مفيد باشد. مي توانيد از بخار آب داغ به مدت 15 تا 20 دقيقه به عنوان بخور استفاده كنيد.
موارد منع مصرف آب درماني
برخي از شرايط ممكن است به خوبي به آب درماني پاسخ ندهند يا بدتر از آن، وضعيت بيمار را بدتر كنند. بنابراين در صورت تمايل به استفاده از اين روش بهتر است با پزشك خود مشورت كرده و با صلاحديد خود اين روش درماني را انجام دهيد. مواردي كه آب درماني توصيه نمي شود ممكن است شامل گزينه هاي زير باشد:
همچنين بخوانيد : روش ها و تكنيك هاي پاكسازي پوست قبل از خواب را بياموزيد
گاهي اوقات استفاده از گياهان و روغن ها در حمام آب گرم مي تواند باعث واكنش آلرژيك در برخي از افراد به نام كهير شود.
رايج ترين اثر تصفيه آب گرما است كه مي تواند بسيار دشوار باشد.
اين مي تواند زماني اتفاق بيفتد كه فرد زمان زيادي را در آب گرم سپري كند.
سالمندان يا كودكان خردسال نبايد از حمام سرد استفاده كنند.
افراد مبتلا به بيماري قلبي بايد از سونا پرهيز كنند.
افرادي كه سابقه ضعف و خستگي دارند نبايد براي مدت طولاني آب گرم مصرف كنند زيرا فشار خون بالا مي تواند باعث افزايش فشار بر قلب شود.
همچنين آب درماني براي بيماران مبتلا به مشكلات كليوي و سرطان توصيه نمي شود.
مزاياي آب درماني چيست؟
فيزيوتراپيست ها از آب درماني براي درمان بسياري از مشكلات و بيماري ها استفاده مي كنند. برخي از كاربردهاي شگفت انگيز آب درماني عبارتند از:
درد مزمن را كاهش مي دهد
همه افرادي كه به هر دليلي از درد مزمن رنج مي برند. آنها مي توانند از اين روش درماني استفاده كنند و درد را كاهش دهند يا از شر آن خلاص شوند. آب درماني به طور كلي دامنه طبيعي حركت را بهبود مي بخشد، طول عمر را افزايش مي دهد، كنترل و قدرت عضلاني را افزايش مي دهد و دردهاي مختلف را تسكين مي دهد.
از جمله بيماري هاي رايجي كه با كمك آب درماني قابل درمان است مي توان به فيبروميالژيا، اختلالات اسكلتي عضلاني و درد مقاوم به درمان اشاره كرد.
فوايد آب درماني براي افسردگي
آب درماني علاوه بر مواردي كه به سلامت بدن كمك مي كند در سلامت روح نيز تاثير بسزايي دارد. بسياري از افراد از استرس، اضطراب يا افسردگي رنج مي برند. اين روش هاي آب درماني منجر به كاهش فشار خون ناشي از استرس و در نتيجه بهبود وضعيت روحي فرد و بهبود بدن با ترشح اندورفين مي شود.
همچنين بخوانيد: آموزش مراقبت از پوست (دوره هاي فني و حرفه اي | بين المللي)
بهبود كارايي غدد لنفاوي با آب درماني
گرفتگي غدد لنفاوي عامل اصلي التهاب، بيماري و آكنه در صورت است. اگر غدد لنفاوي به خوبي جريان نداشته باشند، سلول ها با مواد زائد خود مسموم مي شوند و مايع لنفاوي به يك گودال سمي تبديل مي شود و در نتيجه باعث خستگي، تورم، عفونت، التهاب و بيماري در بدن مي شود. سبك زندگي بي تحرك، رژيم غذايي نامناسب و محيط هاي سمي به اين مشكل كمك مي كند.
آب درماني با تنظيم كارايي غدد عرق به تنظيم دماي بدن، دفع سموم از بدن و روشن شدن پوست كمك مي كند. علاوه بر اين، آب درماني به كاهش احتباس مايعات كمك مي كند و حتي بر بيماري هاي ديگر مانند سلوليت نيز تاثير بسزايي دارد. يك سيستم لنفاوي فعال و كارآمد باعث افزايش كيفيت و كارايي سلول ها و جريان خون در بدن مي شود.
به سلامت و زيبايي پوست كمك مي كند.
آب درماني با تنظيم فعاليت غدد عرق به تنظيم دماي بدن، حذف سموم از بدن و روشن شدن پوست كمك مي كند. آب درماني ضخامت لايه شاخي و ضخامت پوست را تنظيم مي كند و پوستي شفاف به شما مي دهد.
حدود 30 درصد از آب بدن در پوست است كه به حفظ درخشندگي آن و كاهش چين و چروك كمك مي كند و از پيري پوست و به اصطلاح پيري پوست جلوگيري مي كند.
آب درماني به حذف سموم از بدن كمك مي كند.
در طول آب درماني بدن عرق مي كند و اين به دفع سموم از بدن كمك مي كند.
آب درماني عملكرد طبيعي پوست را بهبود مي بخشد.
هزينه تصفيه آب
آب درماني يكي از روش هاي گران قيمت است. اگرچه نمي توان قيمت خاصي براي آن اعلام كرد، اما هزينه آب درماني با توجه به مركز انجام دهنده، نوع و روش آب درماني، تجهيزات مورد استفاده و تعداد جلسات درماني متفاوت است.

آب درماني چيست؟ (مزايا، معايب و هزينه روش آب درماني)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.