آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
یک سالن زیبایی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
آهنگ جدید سالار عقیلی در تیتراژ سریال معمای شاه
دیزل ژنراتور: مکانیسم عملکرد، کاربردها و مزایا
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نرم‌افزار Pro/Engineer چيست و چه كاربردي دارد؟

نرم‌افزار مهندسي حرفه‌اي كه با نام PTC Cero نيز شناخته مي‌شود به‌جرئت يكي از قدرتمندترين، بهترين و سريع‌ترين نرم‌افزارها در زمينه انجام پروژه‌هاي حرفه‌اي طراحي سه‌بعدي مي‌باشد كه شركت سازنده آن را براي استفاده‌هاي مختلف در صنعت طراحي كرده است. به‌واسطه استفاده از اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد مدل‌سازي به‌صورت سوليد را انجام دهيد كه در بيشتر نرم‌افزارها اين امكان به‌صورت مستقل وجود ندارد. در برنامه‌هاي ديگر شما نياز به نصب برخي پچ‌ها و همين‌طور پلاگين‌ها براي انجام چنين پروژه‌هايي خواهيد داشت.

ضمن اين كه در اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد همه ابعاد را به‌صورت نمونه واقعي و به‌عنوان پارامتر وارد كنيد. همين‌طور مدل‌سازي در اين برنامه سريع‌تر، روان‌تر و قدرتمندتر از چيزي است كه تاكنون تجربه كرده‌ايد و در ساخت آن تقريباً سعي شده تا نقصان و مشكلات تمام برنامه‌هاي مهندسي طراحي حذف شود.

شركت PTC اين برنامه را به كمك روش‌هاي مختلف مدل‌سازي خلق كرده است. مي‌توانيد از امكاناتي چون نقشه‌كشي، مونتاژ، آناليز داده‌هاي قابل‌استفاده در پروژه‌ها و همين‌طور مدل‌سازي استفاده كنيد. بعلاوه اين كه يادگيري اين نرم‌افزار براي شما بازار كار خوبي خلق مي‌كند و مي‌توانيد با استفاده از آن پروژه‌هاي صنعتي جزئي تا بزرگي را براي كارخانه‌ها و شركت‌ها انجام دهيد.

https://www.pjmi.ir/windows-server-virtual-engineering-software/

ويژگي‌ها و امكانات نرم‌افزار پرو انجينير

اين نرم‌افزار براي سيستم‌عامل‌ها تحت دسكتاپ طراحي شده است داراي امكان ساخت مدل در بخش ماشين‌كاري است. مي‌توانيد تحليل روي شماتيك پلاستيك، مكانيك و همين‌طور انيميشن‌سازي مكانيزم‌ها را به‌واسطه آن انجام دهيد.

ضمن اين كه برنامه كاملاً ماژولار است و مي‌توانيد از پروژه‌هايي كه روي آن خلق كرده‌ايد هر نوع خروجي مورد نيازي كه معمولاً در مهندسي به كار مي‌رود بگيريد. علاوه گونه اعمال تغييرات جزئي و كوچك نيز در اين نرم‌افزار امكان‌پذير است و شما در كم‌ترين زمان ممكن مي‌توانيد آن را انجام دهيد.

داراي امكاناتي نظير سيستم شكننده، مديريت داده‌هاي گروه كار، طراحي به‌صورت نظري و ابعاد صنعتي و همين‌طور شبيه‌سازي مدلار است.

حتي مي‌توانيد به‌واسطه استفاده از اين برنامه پيچيده‌ترين، جزئي‌ترين و كوچك‌ترين قطعات صنعتي را نيز طراحي كنيد. ضمن اين كه آموزش‌هاي زيادي از نرم‌افزار پرو انجينير در اينترنت موجود است و شما به‌عنوان علاقه‌مند به اين برنامه در بسياري از كلاس‌هاي آموزشي مي‌توانيد شركت كنيد كه به‌صورت اختصاصي در مورد نرم‌افزار نام‌برده صحبت مي‌كنند.

چرا نرم‌افزار كرئو محبوب است؟

نرم‌افزارهاي ديگري مانند كتيا و ... نيز براي انجام اين طراحي‌ها موجود هستند. اما هركدام از آن‌ها نقص‌هايي داشته و در نهايت كاربران را مجاب كردند كه از اين برنامه استفاده كنند. نكته جالب در مورد اين نرم‌افزار امكان پردازش دستور روي اشكال منحني و قابليت صفحه كاري فوق‌العاده آسان‌تر نسبت به ديگر برنامه‌ها است. از اين برنامه مي‌توانيد براي طراحي كانسپت خودروها، مكانيك و... نيز استفاده كنيد.

برنامه داراي ابزارهاي فوق‌العاده براي انجام ماشين‌كاري زير نظر سيستم‌هاي CNC است. مي‌توانيد طرح‌هايي كه مي‌خواهيد برش دهيد را روي اين برنامه طراحي كرده و سپس به‌صورت مستقيم آن‌ها را به اجرا درآوريد. به‌طوركلي براي يادگيري اين نرم‌افزار شما بايد تا حدي به مفاهيم پايه مهندسي صنعتي، قالب‌سازي و كانسپت ديزاين آشنايي داشته باشيد. نقشه‌هاي دوبعدي، مونتاژ قالب‌سازي و همين‌طور تكنولوژي‌هاي ماشين‌كاري به‌صورت كامل در اين برنامه قابل‌اجرا و طراحي هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.