آهنگ جدید آصف آریا به نام «عشق تو بسه منه عطرت همیشه رو مچ دست منه»
بهترین نوع لباس زیر برای مردان چیست و از کجا تهیه کنیم؟
آبپاش شکارچی برای روف گاردن
یک سالن زیبایی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
آهنگ جدید سالار عقیلی در تیتراژ سریال معمای شاه
دیزل ژنراتور: مکانیسم عملکرد، کاربردها و مزایا
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

طرز حرف زدن با همسر چگونه است؟ جذب همديگر با حرف زدن درست

احتمالاً در خانواده‌هاي زيادي شاهد بوده‌ايد كه زن و شوهرها در منزل با الفاظ زيبا همديگر را صدا مي‌زنند. اين‌گونه افراد داراي مهارت‌هاي ارتباطي بسيار قوي هستند و به‌خوبي مي‌دانند كه مكالمه‌هاي خوب چه تأثيري در زندگي آن‌ها دارد. اگر  زوجين با مهرباني و ملايمت با يكديگر صحبت كنند، حتي در برابر درخواست‌هاي منفي نيز موضع‌گيري آن‌چناني ندارند‌. در اين مقاله از جوان ايراني شيوه صحيح صحبت كردن با همسر را براي شما بيان مي‌كنيم.


شيوه صحيح صحبت كردن با همسر
هرگز هنگام صحبت با همسر خود گارد نگيريد و يا به حالت دست به سينه ننشينيد. زيرا در اين صورت در همان ابتداي مكالمه ديد بدي در ذهن فرد مقابل خواهيد گذاشت. خشن و به حالت بازجويي با همديگر بحث نكنيد، سعي كنيد در كمال آرامش با هم گفتگو كنيد تا بتوانيد به نتيجه خوبي برسيد. در ادامه چندين راهكار مناسب را براي شما بيان مي‌كنيم تا بتوانيد با همديگر بهتر صحبت كنيد.



عدم گفتگو در زمان‌هاي استرس‌زا

به‌هيچ‌وجه درزماني كه زن و شوهر استرس دارند، بحثي را شروع نكنيد. به‌عنوان‌مثال هنگامه همسر شما فوتبال مي‌بيند و يا يك بازي پرهيجاني را مشاهده مي‌كند با او بحث نكنيد.  معمولاً در هنگام صبح افراد استرس كمتري دارند، درواقع به دليل خواب خوب و آرام بخشي كه در شب داشته‌اند با آرامش بيشتري مي‌توانند مكالمه را ادامه دهند.

 

داشتن زمان و مكان خصوصي
حتماً براي صحبت با يكديگر زماني كه هيچ‌كس نيست و درجايي كه فقط خودتان دوتا هستيد، مكالمه را شروع كنيد. در حضور فرزندان، همسايه، فاميل و افرادي از اين قبيل بحث‌هاي مهن زندگي را شروع نكنيد. زيرا در اين صورت نه تنها هركسي به خودش اجازه مي‌دهد كه در مورد زندگي شما نظر دهد بلكه ممكن است كه بين شما دعوا و مشاجره نيز ايجاد شود.



غرور و خودخواهي را كنار بگذاريد
هنگامي‌كه شما با فردي ازدواج مي‌كنيد بايد غرور و خودخواهي را كنار بگذاريد. در برخي از مواقع بايد از تمايلات خود چشم‌پوشي كنيد و به خواسته‌هاي طرف مقابل توجه كنيد. حتي شما مي‌توانيد پيش‌قدم شده و بحث دلخواهتان را شروع كنيد. حتماً نبايد منتظر شروع صحبت كردن همسر خود شويد‌. غرور و خودخواهي را كنار بگذاريد.



عشق‌بازي كنيد

حتماً در طي روز با همسر خود عشق‌بازي كنيد. همديگر را در آغوش گرفته، نوازش كنيد و ببوسيد. در اين صورت هورمون اكسي توسين ترشح‌شده و باعث صميميت بيشتر مي‌شود. درنتيجه احتمال تأثيرگذاري مكالمه‌هاي شما بسيار بيشتر بوده و طرفين احساس رضايت بيشتري از هم خواهند داشت.

 

فضاي مجازي را كنار بگذاريد
برخي از زوجين هنگام صحبت با يكديگر درواقع در فضاي مجازي مشغول ديدن پست، استوري و يا توييت‌هاي ديگران هستند، اما همچنان با يكديگر گفتگو مي‌كنند. اين رفتار بسيار تخريب‌كننده زندگي است. درواقع هنگامي‌كه قصد صحبت با يكديگر را داريد، حتي موبايل خود را خاموش كرده و با تمركز كامل با يكديگر صحبت كنيد. در اين صورت همسر شما مطمئن مي‌شود كه براي شما مهم است.



ارتباط چشمي برقرار كنيد
هنگام مكالمه با يكديگر، بهتر است به چشم‌هاي هم نگاه كنيد. اگر حواستان نباشد و به موبايل،  مكان‌هاي ديگر خونه و يا بخش‌هاي ديگر بدن نگاه كنيد، به‌طوركلي مكالمه اثربخشي نخواهيد داشت. درنتيجه ارتباط چشمي باعث اثربخشي بيشتري خواهد شد.



اولويت همديگر باشيد
در زندگي سعي كنيد همسر خود را اولويت قرار دهيد. در اين صورت حس و حال خوبي به او بخشيده، همچنين اگر قصد صحبت با يكديگر را داشته باشيد همسرتان مي‌داند كه در هر شرايطي اولويت شما است. بنابراين با كمال ميل به صحبت‌هاي شما گوش مي‌دهد. اگر شما دوست، فاميل و يا حتي پدر مادر خود را اولويت قرار دهيد، اين حس را به همسر خود منتقل مي‌كنيد كه در زندگي مشترك شما فردي به غير از او براي شما اهميت دارد. درنتيجه پايه‌هاي زندگي شما خراب مي‌شود‌.



صداقت را فراموش نكنيد
شيوه صحيح صحبت با همسر خود اين‌گونه است كه هيچ‌وقت پنهان‌كاري نكنيد و همچنين دروغ نگوييد. زيرا باعث از بين رفتن اعتماد بين شما مي‌شود. هميشه سعي كنيد شفاف باشيد و باصداقت هر آنچه درون ذهنتان است را بيان كنيد. سعي نكنيد احساسات خود را پنهان كنيد، چه فردي بهتر و نزديك‌تر از همسر شما وجود دارد؟ بنابراين شرم و خجالت را كنار گذاشته و در كمال صداقت صحبت كنيد.



شفافيت در پيام و تلفن
ازآنجايي‌كه در هنگام پيام دادن و يا صحبت‌هاي تلفني شرايط روحي و موقعيت مكاني شما متفاوت است، بنابراين هنگامي‌كه شرايط روحي خوبي نداريد و يا در محيط پر از سروصدا و يا پرتنش هستيد، تماس نگيريد و يا پيام ارسال نكنيد. به محض ايجاد شرايط بهتر، اقدام به تماس و يا پيام كنيد. در هنگام تماس تلفني نيز اگر همسر شما در موقعيت مناسب نيست و نمي‌تواند درست صحبت كند، مكالمه را كوتاه كرده و سريعاً خداحافظي كنيد و درواقع بحث‌هاي اصلي را به يك‌زماني ديگر موكول كنيد.

 

بهترين زمان صحبت كردن با همسر

زن و شوهرها بايد در زمان و مكان مناسب به گفتگو بپردازند. به‌عنوان‌مثال تصور كنيد كه زن در حال آشپزي است و يا بايد بچه را بخواباند، در اين صورت مرد بايد صبر كرده و اجازه دهد كه همسرش كارش را به پايان برساند و سپس با او صحبت كند‌‌. زن نيز به محض اينكه شوهرش از بيرون مي‌آيد نبايد با او بحث كند، زيرا همسرش خسته و درگير مسائل شركت و خارج از خانه است.



همچنين بايد به نوبت به صحبت كردن ادامه دهيد، درواقع بين مكالمه كمي صبر كنيد و حركات مقابل را همسر خود را تحت نظر داشته باشيد. شما بايد بررسي كنيد كه آيا طرف مقابل علاقه‌اي به ادامه اين مكالمه دارد يا خير. اگر علاقه ندارد، سعي كنيد صحبت‌هاي خود را بسيار كوتاه كنيد.



باعث ايجاد حال بد هم نشويد
تمامي افراد هنگامي‌كه خسته هستند نمي‌توانند به خوبي تمركز كنند و توانايي تحليل مسائل مختلف را ندارند. بنابراين اگر مشاهده كرديد كه همسر شما به هر دليلي خسته است، از بيان مسائل مهم زندگي پرهيز كنيد‌. در اين مواقع مي‌توانيد مكالمه‌هاي روزمره با يكديگر داشته باشيد و باعث آرامش درون يكديگر شويد. اگر در هنگام خستگي مكالمه‌هاي زيادي با همسر خود داشته باشيد، نه‌تنها هيچ تأثيري ندارد، بلكه باعث ايجاد حس و حال بد در يكديگر مي‌شويد.



داشتن اختلاف‌نظر طبيعي است
اگر در هنگام گفتگو به مشكل خورديد و نظرات شما با هم يكي نبود، بايد بدانيد كه اين اختلاف‌نظر بسيار طبيعي است. مهم اين است كه هيچ‌گاه همديگر را تحقير نكنيد، با يكديگر كنار آمده، اختلافات همديگر را پذيرفته و سعي در حل مشكلات كنيد.

https://irjavan.com/%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%b5%d8%ad%d8%a8%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85%d8%b3%d8%b1/

روان حرف زدن به زبان انگلیسی یک مهارت اساسی است که برای ارتباط موثر و قابل فهم با دیگران بسیار اهمیت دارد. این مهارت شامل توانایی صحبت کردن با جریان طبیعی، استفاده از واژگان مناسب، ساختار جملات صحیح و تنوع در نحوه انتقال اطلاعات است. یک فرد که به طور روان انگلیسی حرف می‌زند، معمولاً بدون وقفه یا تعثر صحبت می‌کند و قادر است به صورت طبیعی و فعالانه در مکالمات شرکت کند.

 

برای روان حرف زدن انگلیسی، تمرین مستمر و توجه به عوامل مختلفی مانند لحجه، تلفظ، ریتم و تنش صدا بسیار موثر است. همچنین گوش دادن به مکالمات زبان‌آموزان ماهر، تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی، و شرکت در گروه‌های مکالمه می‌تواند بهبود چشمگیری در این مهارت به وجود آورد. به طور کلی، روان حرف زدن به اندازه کافی مهارت‌های زبانی و اعتماد به نفس در استفاده از آن‌ها را ایجاد می‌کند، که در نتیجه، ارتباطات فرد با دیگران بهبود می‌یابد و تعاملات اجتماعی موثرتر می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.